Jednadvacáté století je celé uspěchané. Lidé se pořád za něčím honí, nikdy nemají čas sami na sebe ani na své blízké. Opravdu máme tolik povinností? Nebo spíš nedokážeme nakládat se svým časem a nechceme si na některé aktivity najít čas? Je to asi dost individuální, ale vždycky existuje řešení.
Nikdo na světě není tak moc zaneprázdněný, aby si nemohl najít čas na své blízké a sám na sebe. Pokud máte pocit, že vy ano, asi je někde něco špatně. Nemít věčně žádný čas není projevem toho, jak jste úspěšní a vytížení, ale spíš pravého opaku – nedokážete si zorganizovat život. Chcete změnu?
Nenechte se zavalit tlakem společnosti
Pravda je taková, že v dnešní době jsou na lidi skutečně kladeny větší nároky než kdysi. V práci toho po nás chtějí hodně, od každého se očekává dobré zaměstnání, skvěle fungující rodina, a ještě nějaký super zajímavý koníček. Všichni by měli cestovat, hodně číst, sportovat. Jenže kde na tohle brát čas?
Virtuální asistentka zvládne práci za vás
Váš drahocenný čas může uspořit virtuální asistentka. Na tu delegujete část svých povinností a ona za vás například zpracuje firemní prezentaci, zajistí překlad textu, objedná vás ke kadeřnici. Samozřejmě místo vás nemůže dělat odborné úkony, ale s těmi, jimiž byste jen marnili čas, vám pomůže. Drahé to není a rozhodně nejde o službu, kterou by si mohli dovolit a využívali jen manažeři a ředitelé.
Asistentka patří i mezi zaměstnanecké benefity
Virtuální asistentka je tady pro každého běžného člověka. Některé firmy už její služby nabízejí jako zaměstnanecké benefity. Každý zaměstnanec má nárok na asistentku, jež za něj vyřídí zbytečnosti, a on se pak může věnovat čistě své práci. Profitují z toho jak zaměstnanci, tak zaměstnavatelé.
Dobrý time management je základ
Budete-li ztrácet čas úkony, které byste ve skutečnosti vůbec dělat nemuseli, jen těžko všechno stihnete. Stanovte si priority, něco přehoďte na virtuální asistentku a zbytek dělejte systematicky. Když pracujete, odložte telefon a zavřete sociální sítě. Někomu pomůže zvýšit produktivitu detailní time management, kdy si naplánujete, od kolika do kolika hodin se budete věnovat jaké činnosti. Další oceňují techniku tzv. pomodoro. Jedna věc ale funguje určitě. Vždy se snažte nejdříve dělat úkony trvající kratší dobu. Budete mít pocit, že jste něco dokončili, a to podpoří vaši snahu pokračovat v práci. Výsledkem je vyšší produktivita.