Máte v garáži zaparkovaný vůz s dieselovým motorem? Pokud je vaše odpověď kladná, měli byste vědět, že jeho součástí je takzvaný DPF filtr. Ať už o něm máte tušení nebo ne, vězte, že jde o vcelku drahou součást výfukového potrubí, která se prostě a jednoduše jednou zanese. Vy poté budete muset expresně řešit, co s ní. V každém případě se vyplatí mít o DPF filtru relevantní informace. Ty vám v následujících řádcích nabídneme. Popíšeme si nejen jeho fungování, ale také možnosti čištění.
Co je DPF filtr?
Odpověď na tuto otázku není složitá. Jedná se o součástku, která je nedílnou součástí každého naftového auta vyrobeného po roce 2000. Filtry pevných částic bývají označovány zkratkami FAP (Filtre A Particules) a právě DPF (Diesel Particulate Filter). Prvně jmenovaná zkratka se používá především ve Francii a druhá převážně v německy hovořících a okolních zemích včetně ČR. Pokud dnes u nás auto filtr pevných částic nemá, neprojde technickou kontrolou.
Jak toto zařízení funguje?
Princip, na kterém je DPF filtr založen, není složitý. Jedná se v podstatě o jakousi jemnou membránu, jež nepouští z výfukového prostředí rakovinotvorné částice vznikající při spalování nafty. Jde o hrubé nečistoty, které se následně dostávají do ovzduší a usazují se v plicích člověka. Mnohým lidem záleží jen na tom mít čistý auto, nicméně právě jejich vůz třeba ztrácí výkon, jelikož je zanesený DPF filtr.
Nejznámější způsoby renovace DPF filtru
Nákup nového DPF filtru je záležitostí několika desítek tisíc korun. Na trhu jsou různé druhy DPF filtrů, nicméně všechny jsou vcelku nákladné. I proto se vyplatí renovace. Zapomeňte na vypalování, které je nedokonalé. Také by se do filtru nemělo mechanicky zasahovat. Nikdy se už nesvaří tak, že bude opět plně funkční. Optimální je proto profesionální strojové čištění DPF filtru.